اسمارت فون های موجود در بازار، هیچ کدام از لحاظ ضبط صدا به صورت تنها و یا ضبط صدا بر فیلم با یکدیگر برابر نیستند؛ اما در این گاه محصولاتی وجود دارند که داشتن آن‌ها واقعا لذت بخش است. محصولی شبیه به سری نوکیا لومیا با ویژگی‌های خاص جهت ضبط و پخش صدا و یا محصول جدید سامسونگ یعنی نوت 4.

نوکیا برای اولین بار این روند یعنی توجه ویژه به قابلیت‌های صوتی محصولاتش به خصوص ضبط خاص صدا را در نوکیا 808 Pureview انجام داد، البته محصول نامبرده شده در زمان خودش در تمامی قسمت‌ها بهترین بوده و می‌توان از آن به عنوان یکی از برترین محصولات نوکیا نام برد. کمپانی فنلاندی نوکیا از دو میکروفن خاص جهت جداسازی صداها و ضبط با کیفیت آن‌ها بهره برده بود. کاری که امروز سامسونگ در نوت 4 با سه میکروفن خاص انجام می‌دهد.

اما بعد از این توضیحات مختصر به سراغ محصولاتی می‌رویم که می‌توانید در این حوزه، یعنی ضبط با کیفیت صدا بر روی آن‌ها حساب ویژه‌ای باز کنید.

  • لومیا 930

فناوری ضبط پیشرفته صدای نوکیا، یکی از بهترین‌های این بخش است؛ اما این تکنولوژی نه تنها به دلیل انتخاب بر روی اکثر اسمارت فونها و ضبط استریو صدا و نه به خاطر اینکه می‌تواند کل محدوده شنوایی انسان رو پوشش دهد یکی از بهترین هاست بلکه این انتخاب به دلیل استفاده از فناوری سخت افزاری است که می‌تواند از تکنولوژی HAAC بهره برده و فشار و کیفیت صدا را بدون اینکه هیچ نویزی به آن اضافه شد تا 140db افزایش دهد. اگر بخواهیم مقایسه کنیم، باید بگوییم بهترین میکروفون‌های اسمارت فون ها می‌تواند تا 110db این عمل را انجام دهد. پرچم‌دار حال حاضر نوکیا یعنی لومیا 930، همانند فبلت 1520 دارای ۲ یا ۳ میکروفن نیست، بلکه از ۴ میکروفون‌ HAAC استفاده می‌کند که می‌توانید با استفاده از آن به راحتی صدای استریو و یا دالبی سوراند ضبط کرده و اگر در کنسرتی حضور داشتید می توانید با همان کیفیت زنده اقدام به ضبط آن کرده و برای دوستانتان پخش کنید. این میکروفون با ضبط صدا با بیت ریت 250+ kbps می‌تواند با 4 میکروفن به ضبط صدا پرداخته و شما را با کیفیت خود متحیر سازد.

lumia-930

  • لومیا 830

نوکیا از تکنولوژی خارق‌العاده خود در حوزه ضبط صدا، تنها برای پرچم‌دارانش بهره نبرده است. محصول میان رده این کمپانی یعنی لومیا 830 می‌تواند شبیه به یک پرچم‌دار برای شما صدا ضبط کند، این قابلیت حتی هنگام فیلم برداری نیز ادامه پیدا می‌کند. این محصول نیز از 3 میکروفون قدرتمند HAAC جهت این امر استفاده می‌کند.

lumia-830

  • سامسونگ گلکسی نوت 4

سامسونگ با ارائه نوت 4، توانسته است بازهم موفقیت‌های خود را به رخ حریفان بکشد. این محصول با استفاده از 3 میکروفون خاص جهت حذف نویز صدا در هنگام مکالمه و در کنار آن ضبط صدا با کیفیت استریو همراه با کیفیت خارق العاده 250+ kbps یکی از بهترین انتخاب‌ها جهت این کار به شمار می‌رود.

galaxynote4jpg-3

  • HTC One M8

بیت ریت ضبط شده صدا توسط این محصول چیزی در حدود 190 kbps است که با استفاده از دو کانال استریو می‌تواند یکی از بهترین رکوردر های بازار باشد؛ اما m8 با استفاده از دو اسپیکر استریو BoomSound به شما اجازه می‌دهد تا صدای ضبط شده را با همان کیفیت و در همان لحظه بشنوید! پس آخرین پرچم‌دار HTC می‌تواند یکی از بهترین‌های ضبط و البته پخش صدا باشد!

m8

  • Xperia Z3 Compact و Xperia Z3

این دو خواهر و برادر ژاپنی می‌توانند با کیفیت بسیار بالا اقدام به ضبط صدای استریو نمایند. بیت ریت ضبط شده توسط این محصولات جدید سونی حدود 160 kbps خواهد بود.

در کنار این ویژگی، می‌توانید یک اسپیکر ضد آب در جلوی گوشی را هم تصور کنید که می‌تواند با کیفیت بالایی صدای ضبط شده شما را با استفاده از موتور بهبود کیفیت صدا به کار رفته در این گوشی پخش کند! به همین دلیل Z3 به هیچ وجه شما را از ضبط و پخش صدا ناامید نخواهد کرد.

Z3 compact017

  • BlackBerry Passport

این محصول شیک، یکی از بهترین تولیدات کمپانی بلک بری است! اسمارت فونی که با نوشتن ویژگی هایش بر روی کاغذ می‌تواند شما را متعجب سازد. در کنار تمامی این قابلیت‌ها، شما می‌توانید از قابلیت ضبط صدا با کیفیت 190 kbps نیز بهره مند شوید. صدا ضبط شده توسط این اسمارت فون خاص، به راحتی با محصولات اندرویدی برابری کرده و حتی می‌تواند آن‌ها را پشت سر نیز بگذارد.

passport_hands_on_intro


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه: